تاریخ یوونتوس آرشیو خبر ها
لحظات فراموش نشدنی با بیانکونری

لحظات فراموش نشدنی با بیانکونری

سالها می گذرند اما لحظات و افتخاراتی که رقم خورده اند هرگز از تاریخ بیانکونری پاک نخواهد شد، 27 سال از به حقیقت پیوستن رویای جوانی خوش کلاس که همواره آرزویش پوشیدن پیراهن سیاه و سفید یووه بود گذشت، داستان اسطوره ای که از 27 سال پیش تاکنون همواره جذابیت خاص خود را نگه داشته دارای چند لحظه باشکوه و فراموش نشدنی ست که به برخی از انها اشاره می کنیم.

 

12 سپتامبر 1993

 

زمانی که نخستین دیدار رسمی خود را با پیراهن بیانکونری برای تیم بزرگسالان یووه انجام داد. تیمی که تحت هدایت تراپاتونی بود و مربی تصمیم گرفت در دقیقه 74 یک جوان تازه وارد را به جای راوانلی راهی میدان کند. الکس در این دیدار شماره 16 را بر تن داشت و دیدار یووه و بوجیا در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و به این ترتیب داستان اسطوره شماره ده بیانکونری شروع شد.

 

8 نووامبر 1998

 

برای فوتبالیست دور بودن از مصدومیت از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی که با یک آسیب دیدگی سخت و جدی روبرو میشود بازگشت آن دشوار است. 8 نووامبر 98 یکی از بدترین اسیب دیدگی های ممکن برای الکس روی داد و با مشکلی که برای رباط صلیبی زانوی او روی داد برای 9 ماه از میادین دور شد، هر چند که عمل جراحی او در امریکا به خوبی پیش رفت اما همیشه یک دل پیرو قبل و بعد از مصدومیت 8 نووامبر برای او وجود دارد.

 

9 سپتامبر 2006

 

او به عنوان بازیکنی که قهرمانی جهان را با تیم ملی ایتالیا به دست اورده بود با یووه به سری ب رفت. بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست و به عنوان نماد باشگاه در تولد دوباره یووه نقش مهمی ایفا کرد. اسطوره ای که حاضر نشد تیمش را رها کند و در این تاریخ اولین بازی خود را در سری ب همراه یووه برابر ریمینی برگزار کرد.

 

5 نووامبر 2008

 

یووه از سری ب به سری آ امد و بعد به رقابت های اروپایی بازگشت، جدا نشدن از یووه از او یک الگوی بی مثال ساخت اما در 5 نووامبر 2008 در استادیوم برنابئو برابر رئال شاهد صحنه هایی بود که برای او شکوه و هیجانی ساخت که همیشگی شد. با نمایش بی نظیر و دو گل زیبایش حتی هواداران رئال را مبهوت کرد و در دقایق پایانی زمانی که از زمین خارج میشد با یک استادیوم ایستاده به احترامش و با تشویق هایی روبرو شد که تاریخ فراموش نخواهد کرد، تشویق استاده در برنابئو برای هر فوتبالیستی امکان پذیر نیست و الکس به این افتخار دست یافت.

 

13 می 2012

 

هر آغازی پایانی دارد و در نهایت پس از سال ها افتخار و پیروزی باید به انتهای راه رسید. الکس در 13 می 2012 برای آخرین بار با پیراهن بیانکونری در استادیوم یوونتوس به میدان می رود و در دقیقه 57 با بازوبند کاپیتانی و شماره ده یووه خداحافظی می کند. همه نگاه ها به اوست، چشمان اشک باری که خاطرات قدیمی را در ذهن مرور می کند و در نهایت 19 سال عشق سیاه و سفید به روز پایانی خود می رسد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: